Harmonogram zajęć obowiązkowych na pierwszym etapie kształcenia (klasy I-III) skonstruowany został w oparciu o sześć obszarów edukacyjnych:

I Edukacja wczesnoszkolna

Zajęcia w ramach edukacji wczesnoszkolnej prowadzi nauczyciel-wychowawca. Obejmują one przede wszystkim elementy edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, społecznej i technicznej (edukacja muzyczna, plastyczna, informatyczna a także treści dotyczące języka obcego nowożytnego i wychowania fizycznego zostały wyodrębnione osobnym programem nauczania).

1. Edukacja polonistyczna
Edukacja polonistyczna pełni nadrzędną rolę w edukacji elementarnej, co wiąże się z nauką komunikatywnego posługiwania się przez dzieci językiem ojczystym w mowie i w piśmie. Zakres edukacji polonistycznej obejmuje trzy elementy:
•    początkową naukę czytania i pisania
•    kształcenie językowe
•    kształcenie literackie
Umiejętność czytania, jaką dziecko ma zdobyć w pierwszych latach nauki, jest integralnie powiązana z umiejętnością pisania. Najważniejszym elementem umiejętności czytania jest rozumienie napisanego tekstu; aby to osiągnąć dzieci muszą znać poszczególne znaki języka pisanego, czyli litery. Cechy dobrego czytania to: płynność, poprawność, biegłość i wyrazistość. Umiejętność  pisania  polega  przede  wszystkim  na  zdolności  do spostrzegania, umożliwiającego rozpoznawanie, porównywanie i odtwarzanie znaków graficznych z uwzględnieniem ich charakterystycznych elementów. Pisanie to również zdolność przetwarzania  ruchu  na  obraz  ruchu.  Umiejętność  pisania  zostaje  przez  dziecko osiągnięta wówczas, gdy pismo dziecka odpowiada następującym kryteriom, jest:
•    czytelne
•    poprawne pod względem łączenia liter
•    estetyczne
Funkcją  nadrzędną  języka  jest  funkcja  komunikatywna.  Określona  sytuacja, w której znajdzie się dziecko, wymagać będzie zastosowania przez nie odpowiedniej konstrukcji składniowej jego wypowiedzi. Dziecko powinno umieć sformuować zdania o prostej i poprawnej strukturze, wyrażające jego myśli. Ważna jest umiejętność publicznego występowania, operowanie głosem adekwatnie do sytuacji przekazu, a także kontakt z audytorium, co wiąże sie z nabywaniem umiejętności asertywnego wyrażania własnych opinii i ocen oraz odbierania i oceniania komunikatów wyrażanych w różnorodnych formach. W  zakresie  kształcenia  literackiego  nadrzędną  umiejętnością  jest  rozumienie czytanego teksty polegające na „przekładaniu” języka symbolicznego na język wyobrażeń. W edukacji elementarnej wyróżnia się trzy poziomy rozumienia tekstu:
– wyodrębnianie z tekstu poszczególnych faktów i wydarzeń,
– wyodrębnianie stosunków przyczynowo-skutkowych,

– wyodrębnianie głównej myśli danego utworu literackiego.

2. Edukacja matematyczna

Edukacja matematyczna polega na zdobywaniu przez dzieci kolejnych doświadczeń, obejmujących stosunki ilościowe określonych przedmiotów i ich wzajemne relacje. Podstawowe pojęcia, którymi dziecko powinno się posługiwać, to pojęcie liczby i działania arytmetycznego.

3. Edukacja spoleczno-przyrodnicza
Edukacja przyrodnicza to próba poznawania przez dziecko środowiska, które je otacza. Nadrzędną wartością pedagogiczną tej edukacji jest umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych i społecznych.
Edukacja społeczna

Dziecko znajdujące się w nowej sytuacji, jaką jest dla niego podjęcie roli ucznia, potrzebuje  do  pełnego  i  harmonijnego  rozwoju  psychofizycznego  zrozumienia, czułości i miłości płynącej z dwóch podstawowych środowisk, w których przebywa, z domu i szkoły. Ważne jest, by dziecko wierzyło we własne możliwości, czuło się bezpieczne i miało wsparcie w sytuacjach trudnych.

II Collegium Języków obcych nowożytnych
1. W Little Oxford obowiązkowym językiem obcym jest język angielski. Zajęcia z tego języka realizowane są na poziomie rozszerzonym przez cały cykl kształcenia (od klasy I do VIII). Codzienne lekcje prowadzone są przez nauczyciela posiadającego wykształcenie kierunkowe i zawierają treści określone w podstawie programowej nauczania ogólnego, a także elementy edukacji językowej wykraczające poza wymogi określone przez MEN. Codzienny kontakt z językiem angielskim sprzyja systematycznemu i bezstresowemu opanowaniu podstawowych umiejętności językowych, jakimi są: mowa, czytanie, pisanie i słyszenie. Realizacji poszerzonego programu w zakresie języka angielskiego służy pracownia językowa wyposażona w programy multimedialne, książki, słowniki i filmy w j. angielskim oraz anglojęzyczne czasopisma dla dzieci i młodzieży. Program został poszerzony o zajęcia konwersacyjne prowadzone przez lektora native speaker’a Johna Gliddona.
2. W klasach I-III raz w tygodniu odbywają się zajęcia z języka niemieckiego i języka hiszpańskiego w formie koła. Podczas tych lekcji dzieci bawią się, śpiewają, tańczą, malują. Dzięki wykorzystaniu różnych metod pracy, z naciskiem na naukę przez zabawę,  uczniowie bezstresowo  opanowują podstawowe umiejętności językowe.
III Collegium Informatyki i multimediów
1. Zajęcia komputerowe
Nauczanie wspomagane komputerem i zasobami internetowymi pozwala nie tylko rozwijać umiejętności informatyczne, ale przede wszystkim stwarza znakomite warunki rozwoju myślenia twórczego uczących się dzieci i oddziaływania na ich osobowość, przyspiesza i ułatwia nabywanie różnorodnych umiejętności i zdobywanie wielu pożytecznych informacji.
Zajęcia komputerowe na wszystkich etapach kształcenia prowadzi nauczyciel-informatyk. Program – zgodnie z wymogami MEN w zakresie edukacji komputerowej – zakłada zdobycie umiejętności zastosowania technik informatycznych i internetowych w życiu codziennym, uwrażliwia też uczniów na zagrożenia wynikające z nieodpowiedniego użycia komputera i multimediów oraz nieostrożnego poruszania się w sieci. Wiedza techniczna i informatyczna naszych wychowanków poszerzana jest m.in. przy pomocy animacji, quizów, programów graficznych i prezentacji multimedialnych. W naszej szkole dzieci od klasy pierwszej uczą się  programowania w środowisku Scratch.  Tworząc projekty za pomocą Scratcha dzieci uczą się nie tylko pisania programów komputerowych, lecz także kreatywnego myślenia, rozumowania i współpracy.
IV Collegium artystyczne

Poszerzenie programu zajęć artystycznych ma na celu wsparcie wszechstronnego rozwoju intelektualnego, społecznego i emocjonalnego naszych wychowanków. Dziecko umiejętnie poruszające się w świecie muzyki, plastyki, filmu i tańca to dziecko kreatywne, o twórczym umyśle i bogatej wyobraźni, a po kilku latach – to wszechstronnie wykształcony i otwarty młody człowiek. Dlatego obok udziału w szkolnych i lokalnych spektaklach, koncertach i imprezach kulturalnych nasi uczniowie już na pierwszym etapie kształcenia uczestniczą w autorskich zajęciach artystycznych w zakresie dwóch przedmiotów:

1. Edukacja muzyczna
Edukacja  muzyczna  rozwija  percepcję  słuchową,  aktywną  postawę  twórczą, sferę emocjonalną i wrażliwość estetyczną.

Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela z wykształceniem kierunkowym, w oparciu o program nauczania zatwierdzone przez MEN. Mają na celu nie tylko uwrażliwienie dzieci na szeroko pojętą muzykę, ale także wykształcenie w nich umiejętności myślenia abstrakcyjnego i świadomego poruszania się w muzycznej przestrzeni.  W klasach I-III istotnym elementem zajęć muzycznych jest ruch – dzieci poznają podstawy umuzykalnienia z elementami historii i zasadami muzyki oraz kształcenie słuchu.

2. Edukacja plastyczna
Edukacja plastyczna wspiera rozwój dziecka w młodszym wieku szkolnym. Umożliwia dostrzeganie, przeżywanie przez dziecko piękna tkwiącego w naturze oraz wyrażanie jego spostrzeżeń i przeżyć za pomocą dostępnych technik plastycznych.
Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela- wychowawcę. Plan zajęć obejmuje m. in. pracę różnymi technikami, wiedzy o sztuce i kulturze. Celem zajęć jest rozwijanie plastycznej wrażliwości dzieci m. in. dbałości o czytelność i estetykę swojej pracy, rozwijanie plastycznych zainteresowań uczniów poprzez poszerzanie ich wiedzy o wybitnych twórcach, stylach malarskich i architekturze, kształcenie umiejętności odczytywania przekazu zawartego w dziełach sztuki i inspirowanie do tworzenia własnych prac różnymi technikami plastycznymi (np. collage, mozaika, grafika, witraż, decoupage, szkic węglowy, rysowanie świecą, malowanie na szkle, malowanie na desce, rzeźbienie w glinie itp.). Treści zajęć  plastycznych korelują z innymi dziedzinami sztuki – w strukturę zajęć włączone zostały m.in. elementy literatury, muzyki, teatru i filmu.
Oprócz zajęć plastycznych obowiązkowych, raz w tygodniu dzieci rozwijają swoją kreatywność na kole plastycznym, pod okiem malarki Marzeny Mazurek.
3.  Edukacja techniczna

Edukacja techniczna to forma kontaktu dziecka ze światem współczesnej techniki. Dziecko podejmuje konkretne działania techniczne, nabywa związane z nimi umiejętności, przygotowuje się do rzetelnej i skutecznej pracy.

V Collegium fizyczne i edukacja zdrowotna

W ramach zajęć sportowych już na pierwszym etapie kształcenia proponujemy naszym uczniom doskonalenie sprawności ruchowej w ramach  przedmiotów:

1. Wychowanie fizyczne
Wychowanie fizyczne ma przede wszystkim zaspokajać naturalną potrzebę ruchu dzieci w młodszym wieku szkolnym, a także zwiększać poziom sprawności ruchowej przez rozwijanie cech motorycznych dziecka, takich jak: szybkość, siła, wytrzymałość, moc, zwinność i gibkość. Celem aktywności ruchowej jest wszechstronny rozwój dziecka, dążenie do rozwoju sprawności i wydolności fizycznej oraz koordynacji ruchowej, a także nabywanie podstawowych umiejętności przydatnych w różnych dyscyplinach sportowych.

Zajęcia prowadzi nauczyciel wychowania fizycznego (posiadający wykształcenie kierunkowe), w oparciu o programy nauczania zatwierdzone przez MEN oraz elementy programów własnych. Nauczyciel w-f jest także odpowiedzialny za organizację wszystkich olimpiad i imprez sportowych w danym roku szkolnym. Dzieci korzystają z sali gimnastycznej, wyposażonej we wszystkie niezbędne sprzęty (drabinki, materace, piłki, ławki, kosz podwieszany itp.). Program przewiduje także organizację zajęć i gier zespołowych na świeżym powietrzu.

2. W-F Edukacja wczesnoszkolna
W ramach zajęć wychowania fizycznego prowadzone są 2h z nauczycielem wychowawcą – gry i zabawy ruchowe z elementami dyscyplin sportowych, spacery, pobyt na placu zabaw i terenie zielonym.
VI Religia
Zajęcia organizowane są wyłącznie dla dzieci, których Rodzice wyrazili takie życzenie i podpisali oświadczenie w tej sprawie. Nauka religii przebiega na zasadach określonych aktami prawnymi wydanymi przez MEN i obejmuje treści zawarte w podstawie programowej katechezy, ustalonej przez Episkopat Polski (m.in. szeroką wiedzę na temat wiary katolickiej, przygotowanie do Pierwszej Komunii św., elementy etyki, wiedzę na temat pozostałych wyznań chrześcijańskich i innych religii, znajomość fragmentów Starego i Nowego Testamentu); zajęcia prowadzi nauczyciel-katecheta.
Strona wykonana przez Creospace