Świetlica Niepublicznej Szkoły Podstawowej Little Oxford pracuje od godziny 7.00 do 16.30. 

CELE I ZADANIA ŚWIETLICY

1. Organizacja pracy w świetlicy oraz integracja w grupie
– Omówienie regulaminu świetlicy, zasad bezpieczeństwa w sali jak i na placu zabaw.
– Zasady kulturalnego zachowania wobec drugiego człowieka.
– Integracja grup-rozmowa, gry i zabawy.

2. Kształtowanie nawyków higieniczno-zdrowotnych
– Pogadanki: konieczność mycia rąk, m.in.: przed posiłkami, po zajęciach plastycznych; dbanie o czysty i schludny ubiór, jak dbać o zęby.
– Wyrabianie nawyku właściwego odżywiania (rozmowy tematyczne).
– Ruch i gimnastyka gwarancja zdrowia- cykl ćwiczeń na rozbudzanie ciała.

3. Wspomaganie rozwoju umysłowego ucznia
– Pomoc przy odrabianiu prac domowych (ćwiczenia w pisaniu, czytaniu, ortograficzne, gramatyczne, matematyczne).
– Pomoc uczniom mającym trudności w nauce oraz organizacja pomocy koleżeńskiej dla tych uczniów.
– Rozwijanie zainteresowań uczniów.
– Rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia oraz czytania ze zrozumieniem (czytanie przez nauczyciela utworów dla dzieci, bajek, omawianie wspólnie utworów).
– Rozwijanie właściwego stosunku do przyrody.
– Przepisy ruchu drogowego obowiązujące pieszych (pogadanki, zajęcia plastyczne).

4. Rozwijanie indywidualnych zainteresowań i zamiłowań twórczych
– Zajęcia plastyczno-techniczne (zapoznanie dzieci z różnymi technikami, rozwijanie sprawności manualnej wyobraźni przestrzennej, kreatywnego i twórczego myślenia).
– Zajęcia umuzykalniające (nauka piosenek, zabawy ze śpiewem, ćwiczenia rytmiczne).
– Zajęcia z zakresu żywego słowa (małe formy teatralne, inscenizacje, konkursy recytatorskie).

5. Wspomaganie rozwoju fizycznego dziecka
– Zajęcia sportowe na placu i w sali (ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawy bieżne, zabawy z przyborami, gry zespołowe).

6. Kształtowanie kultury życia codziennego i przygotowywanie wychowanków do udziału w życiu społecznym
– Przyswajanie przez dzieci nawyków kultury dnia codziennego.
– Pogadanki na temat: kultury osobistej, kulturalnego współżycia z rówieśnikami i dorosłymi, norm obowiązujących w miejscach publicznych, stosowanie zwrotów grzecznościowych.
– Wychowanie prorodzinne – dyskusje na temat życia w rodzinie.
– Kształtowanie szacunku do godła, symboli poprzez wykorzystanie legend, baśni i źródeł  historycznych.
– Wzbogacenie zainteresowań historia i tradycjami swojego miasta.
– Kultywowanie tradycji świątecznych.
– Kształtowanie postaw tolerancji wobec innych ludzi.

7. Przeciwdziałanie agresji i przejawom niedostosowania społecznego
– Prowadzenie zajęć dot. agresji i jej konstruktywnego wyrażania.
– Uświadamianie uczniów o niebezpieczeństwie i negatywnych skutkach zażywania różnych używek.

8. Wartościowe spędzanie czasu wolnego
– Kulturalna rozrywka-sport zabawy przy muzyce, spacery, wycieczki, gry planszowe i komputerowe, oglądanie programów edukacyjnych, bajek i filmów dla dzieci.

I PRAWA UCZNIA W ŚWIETLICY:

Uczeń ma prawo do:
• Znajomości praw i obowiązków
• Uczestnictwa i udziału we wszystkich organizowanych zajęciach, zabawach i imprezach
• Rozwijania samodzielności, samorządności oraz społecznej aktywności
• Rozwijania swoich zainteresowań, zamiłowań i uzdolnień
• Życzliwego, podmiotowego traktowania
• Swobody w wyrażaniu myśli i przekonań
• Uzyskania pomocy w przypadku trudności w nauce
• Korzystania z materiałów plastycznych, księgozbioru świetlicy, zabawek i gier.

II OBOWIĄZKI UCZNIA W ŚWIETLICY:

Uczeń ma obowiązek:
• Dbać o ład i porządek
• Zostawiać tornister, ubranie wierzchnie oraz obuwie w wyznaczonym miejscu
• Stosować się do poleceń wychowawcy świetlicy oraz pozostałych pracowników szkoły
• Informować każdorazowo wychowawcę świetlicy o swoim przyjściu oraz wyjściu ze świetlicy
• Meldować natychmiast wszelkie wypadki oraz złe samopoczucie
• Aktywnie uczestniczyć w zajęciach
• Zachowywać się kulturalnie w świetlicy

Strona wykonana przez Creospace